En del av:

Dataskyddspolicy

Hur behandlar vi din personliga information?

När du beställer våra tjänster, våra eller någon annans, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Vissa av våra kunder undrar vad vi gör med informationen och här beskriver vi lite mer formellt hur vi arbetar med information. Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information.


Sammanfattning av vår informationshantering

Vi samlar in så lite information som möjligt. Vi behöver veta var du bor för att kunna utföra tjänsten. Beställer du ROT-arbeten behöver vi även ha dina personuppgifter och fastighetsbeteckningen på din bostad. Vi behöver också normalt ett telefonnummer för att kunna kontakta er när vi ska utföra tjänsten.

Vi har även en möjlighet att skicka ut påminnelse via SMS, avisering via e-post eller försändelser via Kivra om ni så önskar. Kontakta oss på info@ls-ab.se. Här kommer en mer detaljerad beskrivning.


Vilka system hamnar dina uppgifter i?

När du handlar hos oss så går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig.


RITZ

Vi använder ett system för vår hela vår verksamhet som heter Ritz och ett ekonomisystem som heter Fortnox. Det är en främst en databas över våra kunder och deras fastigheter.

I beställningen finns information om vilken tjänst ni beställt, vilken fastighet den utförs på, namn, adress, telefonnummer och mail. Vi skriver aldrig någon personlig information i notisfältet utan bara sådant som är relaterat till beställningen. (t ex. ”arbetet utförs så tidigt som möjligt på morgonen”, ”släpp inte ut katten” med mera.)

Det är bara vi och Ritz/Fortnox tekniker och kundansvariga som har tillgång till systemet och ingen bearbetar dina uppgifter utom vi.


Dina kundmail

Normalt sett raderar vi inkomna mail senast 2-3 månader efter att vi mottagit dem. Behöver vi spara någon information så lägger vi över den informationen i Ritz.


Dataskyddsansvarig hos Lindesbergs Sotningsdistrikt AB

Vår VD är dataskyddsansvarig och ansvarar för att alla medarbetare är insatta i hur vi bearbetar information.
Vill du ha kontakt, så maila info@ls-ab.se


Hur använder vi den här informationen?

Vi använder informationen för att utföra din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig och ditt telefonnummer för att ringa till dig.

Vill du inte ha information från oss så kan du enkelt via en länk informationsmailet avbeställa vidare informationsbrev och kommer då aldrig bli kontaktad av oss igen.


Varför sparar vi information?

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten.


Cookies

Vi använder cookies. Det gör vi för att förbättra din upplevelse på vår hemsida.


Information till andra aktörer

Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan. Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.


Ta bort din information från vår databas

Den information vi sparar finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas.
Har du frågor så är du välkommen att kontakta oss på info@ls-ab.se

HUR KAN VI HJÄLPA DIG?

Vill du omboka din tid för sotning eller brandskyddskontroll? Använd gärna vår bokningsportal. Har du övriga frågor, fyll i nedanstående så återkommer vi till dig (vanligtvis inom 24 timmar).

Prata med vår kundtjänst

Du kan givetvis också ringa vår kundtjänst om dina frågor. Du når oss helgfria vardagar mellan 08.00 och 15.00 (lunch 12.00–13.00) på tel 0581-134 60